글을 쓰는 목적
Scalability 적용한 경험이 적어 기억하기 위해 기록을 남긴다.
작업 환경
UE4.26
적용 방법
Overall Scalabiltity 변경 방법
- GameUserSetting 얻어오기
- Overall Scalability 변경
- Scalability 적용
//Scalability는 0 ~ 3 int32 scalabilityLevel = 0 //get game user setting UGameUserSettings* setting = GEngine->GetGameUserSettings(); if(setting) { setting->SetOverallScalabilityLevel(scalabilityLevel); setting->ApplySettings(true); }
Hardware 벤치 마킹 결과 적용
UGameUserSettings* setting = GEngine->GetGameUserSettings();
if(setting)
{
setting->RunHardwareBenchmark(10, 1, 1);
setting->ApplyHardwareBenchmarkResults();
setting->ApplySettings(true);
}
참고
Scalability Reference
Scalability options, properties, and console variables.
docs.unrealengine.com
https://bigflash0913.tistory.com/14
Game Graphic Option unreal_Scalability setting(kor)
팀내 클라이언트 인력이 부족해 언리얼에서 제공하는 기능을 이용해 게임 그래픽 옵션을 구현했다 언리얼에서 코드를 직접 구현하지 않고 제어할수 있는 그래픽 옵션 기능은 2종류가 있다 1. 게
bigflash0913.tistory.com
https://www.tomlooman.com/auto-detect-graphics-settings-ue4/
Auto-detect Optimal Graphics Settings for Unreal – Tom Looman
Unreal Engine can auto-detect 'optimal' (graphical) settings per player based on a quick CPU and GPU benchmark. The functions are available in Blueprint to hook up into your game's options menu. Behind the scenes, the benchmark returns a performance index
www.tomlooman.com
https://www.youtube.com/watch?v=clUyKve2B2o
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