UE4

UE4 Change Overall Scalability C++

TigerFish 2021. 10. 27. 15:54

글을 쓰는 목적

 

Scalability 적용한 경험이 적어 기억하기 위해 기록을 남긴다. 


작업 환경

 

UE4.26

 


적용 방법

 

Overall Scalabiltity 변경 방법

 

  1. GameUserSetting 얻어오기
  2. Overall Scalability 변경
  3. Scalability 적용
    //Scalability는 0 ~ 3
    int32 scalabilityLevel = 0
    //get game user setting
    UGameUserSettings* setting = GEngine->GetGameUserSettings();
    if(setting)
    {
    	setting->SetOverallScalabilityLevel(scalabilityLevel);
    	setting->ApplySettings(true);
    }

 

Hardware 벤치 마킹 결과 적용

 

UGameUserSettings* setting = GEngine->GetGameUserSettings();
if(setting)
{
	setting->RunHardwareBenchmark(10, 1, 1);
	setting->ApplyHardwareBenchmarkResults();
	setting->ApplySettings(true);
}

 


참고

 

https://docs.unrealengine.com/4.26/en-US/TestingAndOptimization/PerformanceAndProfiling/Scalability/ScalabilityReference/

 

Scalability Reference

Scalability options, properties, and console variables.

docs.unrealengine.com

https://bigflash0913.tistory.com/14

 

Game Graphic Option unreal_Scalability setting(kor)

팀내 클라이언트 인력이 부족해 언리얼에서 제공하는 기능을 이용해 게임 그래픽 옵션을 구현했다 언리얼에서 코드를 직접 구현하지 않고 제어할수 있는 그래픽 옵션 기능은 2종류가 있다 1. 게

bigflash0913.tistory.com

https://www.tomlooman.com/auto-detect-graphics-settings-ue4/

 

Auto-detect Optimal Graphics Settings for Unreal – Tom Looman

Unreal Engine can auto-detect 'optimal' (graphical) settings per player based on a quick CPU and GPU benchmark. The functions are available in Blueprint to hook up into your game's options menu. Behind the scenes, the benchmark returns a performance index

www.tomlooman.com

https://www.youtube.com/watch?v=clUyKve2B2o 

 

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