UE4

UE4 Log 표현 방법

TigerFish 2020. 5. 29. 15:43

글을 쓴 목적

 

UE4 커스텀 에디터를 만들다 보니 비프로그래머들에게도 로그를 보여줄 필요가 있었습니다. 그래서 로그를 표현해주는 방법을 찾다가 정리해 보았습니다. 이미 기존에 잘 정리한 문서들이 많아 링크만 첨부했습니다. 

 


개발 환경

 

ue4.24.3, visual studio 2017


로그 표현 방법

 

일반적인 표현 방법

 

UE_LOG, AddToScreen

 

UE_LOG와 AddToScreen은 기본적으로 표현해주는 로그 방법이다 보니 관련 자료가 많아서 참고 링크만 놔두고 생략하겠습니다. 

 

www.ue4community.wiki/logging-lgpidy6i

 

Logging | UE4 Community Wiki

Logging Logging means keeping an ordered record of events, function calls, variable values at a certain time during runtime, etc. This is usually saved in the form of text in a log file. Here is an example of a simple log message: UE_LOG(LogTemp, Warning,

www.ue4community.wiki

 

에디터에서 표현 방법

 

MessageDialog

 

Dialogue를 만들때 사용합니다. 이것도 참고 링크가 잘 정리되어 있어 링크만 첨부하겠습니다.

 

docs.unrealengine.com/en-US/API/Runtime/Core/Misc/FMessageDialog/index.html

 

FMessageDialog

[FMessageDialog](API\Runtime\Core\Misc\FMessageDialog) These functions open a message dialog and display the specified informations these.

docs.unrealengine.com

answers.unrealengine.com/questions/225046/how-to-create-a-confirm-dialog-message.html

 

How to create a Confirm Dialog Message - UE4 AnswerHub

Don't know if you've solved this yet, but I solved this using widgets. You can have a Vertical box (or Horizontal box) that gets toggled when the "Quit Game" button is pressed by changing its visibility. 답변됨 '16년 Feb월 10일 AM 06시 19분 Explore

answers.unrealengine.com

 

 

FSlateNotificationManager

 

사실 이 녀석을 기록하려고 쓴 글입니다. 다이얼로그는 버튼을 눌러야 사라지기 때문에 기획자들이 작업하는데 어려움을 겪었습니다. 만약 다이얼로그를 누르지 않게하고 노티를 줘야한다면 Notification이 제일 좋은 것 같습니다. 아래 링크를 보시면 설명이 잘 되어 있습니다. 

 

www.teal-game.com/blog/desktopnotifications/

 

Teal - A Turn Based Strategy Game

Unreal Engine Desktop Notifications Sometimes games have long waiting periods where the player might be doing something else. For example in Teal this is the case when the player is waiting for someone to join their lobby. We send a desktop notification if

www.teal-game.com

 

docs.unrealengine.com/en-US/API/Runtime/Slate/Framework/Notifications/FSlateNotificationManager/index.html

 

FSlateNotificationManager

A class which manages a group of notification windows

docs.unrealengine.com